قدس آنلاین یزد - مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت جهت تقویت روحیه مبارزه با نفس و جهاد اکبر در خویشتن است.

ماه مبارک رمضان بهترین فرصت جهت تقویت روحیه مبارزه با نفس در خویشتن است

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، حجت الاسلام سید محمد شریف حسینی کوهستانی در جمع نمایندگان ومشاوران ایثارگران در دستگاه های اجرایی استان ، با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهارداشت: ما در یک جنگ تمام نشدنی قرار داریم .

وی افزود: در صدر اسلام هنگامی که عده ای از جنگ برگشته بودند وقتی که خدمت پیامبر اکرم (ص) رسیدند ایشان فرمودند : خوشا به حال شما که جهاد اصغر را انجام داده اید، عده ای پرسیدند ای پیامبر جهاداکبر چیست ،ایشان در پاسخ فرمودند: جهاد اکبر جهاد با نفس است.

حسینی کوهستانی تصریح کرد : جهاد اصغر با جهاد اکبر تفاوت هایی دارد که علما و بزرگان ما در سخنان خود به آن اشاره داشته اند.

وی خاطر نشان ساخت : نخست آنکه جهاد  نفس دائمی است و تا پایان عمر انسان ادامه دارد اما جنگهای نظامی موسمی و مقطعی است و تمام عمر انسان را شامل نمی شود.

حسینی کوهستانی افزود: جنگ های نظامی مربوط به همه نیست امام جنگ درون همه افراد را شامل می شود، در جنگ نظامی انسان می تواند دشمن را ببیند اما در جنگ با نفس نمی توانیم دشمن را ببنیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان گفت: انسان در تمام صحنه ها  و احوالات خود در حال جنگ با نفس است اما جنگ سخت در لب مرزها و یا در بیرون از مرزها انجام می گیرد.

وی با بیان اینکه همه ما نیازمندیم که در جهاد اکبر بیشتر از جهاد اصغر از خود مراقبت کنبم افزود: بسیاری بوده اند که در دوران دفاع مقدس ودر میدان جهاد اصغر خوش درخشیده اند اما در جهاد اکبر مغلوب شده اند.

حسینی کوهستانی با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان ادامه داد : این ماه بهترین فرصت جهت تقویت روحیه مبارزه با نفس و جهاد اکبر در درون خود می باشد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد افزود: ما نباید این نوع دشمن را دست کم گرفته و خود را از شر وسوسه های شیطانی در امان بدانیم.

وی خاطر نشان ساخت : در زمان ها قدیم زندگی بسیار سخت اما دینداری بسیار راحت بود اما در حال حاضر دینداری بسیار سخت و زندگی بسیار آسان است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.